SketchUp Ambient Occlusion
Ambient Occlusion - functie de randare introdusa in SketchUp 2024 - se inscrie in tendinta Trimble de a reduce dependenta de aplicatii externe pentru vizualizarea proiectelor 3D.
Functia emuleaza umbra naturala pentru orice muchie si fata interioara si se preteaza obiectelor cu sectiune complexa, colturi interioare, iar in cazul cladirilor avantajeaza in mod special fatadele cu retrageri, jocuri de umbre si detalii 3D.
Ambient Occlusion poate fi activata in SketchUp (View > Face Style > Ambient Occlusion) doar odata cu noul Graphic Engine si modifica imediat aspectul obiectelor chiar si in lipsa unor materiale asociate adaugand adancime si realism.
In caseta Styles exista stiluri predefinite care folosesc tehnica Ambient Occlusion si doi parametri pentru a regla modul de lucru al functiei:
- Distance – pentru modificarea distantei pe care lucreaza functia in raport cu muchiile interioare
- Intensity – regleaza intensitatea efectului de umbrire
In afara vederilor 3D, functia lucreaza si in cazul elevatiilor si al planurilor 2D. Scenele salvate care folosesc Ambient Occlusion odata aduse in Layout pastreaza acelasi efect vizual.
In situatia in care se folosesc materiale si texturi, Ambient Occlusion contribuie la accentuarea efectului de adancime si scoate mai bine in evidenta detaliile.
Functia Ambient Occlusion este disponibila in SketchUp 2024 atat in versiunea Desktop cat si cea pentru iPAD.